ServiceScore 2018

Nu vet vi!

Årets ServiceScore bjuder på en hel del och stora förändringar. I år är ”Hotell” den bransch som anses ha den högsta servicenivån och därmed har ”Apotek” förlorat sin tätposition. Detta står klart när ServiceScore 2018 har genomförts. För sjunde året i rad utses de bästa företagen, myndigheterna och organisationerna i totalt 22 branscher. Ny bransch för i år är ”E-Handel”.

Nomineringarna till ServiceScore® 2018 är klara och den 25:e april korar vi vinnarna. I år har vi kartlagt totalt 22 branscher och nomineringarna bygger på svaren från en riksrepresentativ undersökning där över 3300 personer i åldrarna 18 – 79 år har svarat.

Stor vinnare de senaste fem åren som bästa företag på att ge service är Systembolaget. Den stora frågan blir förstås om det blir sjätte året i rad!

Det är när kunden inte är riktigt nöjd med det som köpts som service ofta blir ett mycket viktigt verktyg. Hur vanligt är det med reklamationer och vilka är de bästa sätten att bemöta och hantera dessa för att vända det hela till något positivt? Marija Borenius, enhetschef för konsumentupplysningen vid Konsumentverket kommer att dela med sig av sina erfarenheter under kvällen för prisutdelningen.

De nominerade företagen 2018 är;

Telekom: Comviq Tele2 Telia

Bank: ICA Banken Handelsbanken Länsförsäkringar Bank

Försäkring: Agria Länsförsäkringar Folksam

Energi: Vattenfall Skellefteå Kraft Telge Energi

Fastighetsmäklare: Fastighetsbyrån Länsförsäkringar Fast. Svensk Fastighetsförmedling

Restaurang: Espresso House Max Pressbyrån

Transporter i luften: BRA Norwegian SAS

Transporter på land:  Arlanda Express Flygbussarna  Swebus

Transporter till sjöss: Stena Line Tallink Silja Viking Line

Resor & semester: TUI Ticket Ving

Livsmedel: Citygross ICA Willys

Kläder sport & mode: Dressmann Lindex  Stadium

Hemelektronik: Audio Video Elgiganten NetOnNet

Apotek: Apoteket AB Apotek Hjärtat Kronans Apotek

Hem, Inredning & Elektronik: Clas Ohlson IKEA Kjell&Company

Bensin: OKQ8 Preem Circle K

Hotell: Elite Hotels Radisson Blu Scandic

Myndighet:  Konsumentverket Polisen Skatteverket

Personbilar:  Audi  BMW  Volvo

Finansiella tjänster: Avanza bank Handelsbanken Länsförsäkringar Bank

Träning:  Puls&Träning Friskis&Svettis Nordic Wellness

E-Handel: Adlibris CDON.COM Ellos

 

I år utses tre företag som är ”Bäst på service i Sverige”. En spännande final där vi delar ut Guld, Silver och Brons på traditionellt sätt. Dessa företag presenteras och belönas den 25/4.

Arrangemanget är kostnadsfritt och börjar 17.00 den 25/4.

Plats: Grant Thorntons lokaler på Sveavägen 20 i Stockholm.

Anmälan sker via särskild inbjudan (finns som relaterat material) eller per telefon till Anders Örtengren – +46 708 929210

Huvudsponsorer i ServiceScore 2018 är; Grant Thornton och Cint