Nu vet vi!
Uppåt för telekom och myndigheter men lite nedåt för bank och försäkring. Detta står klart när ServiceScore 2015 har genomförts för fjärde året. Apotek är fortfarande den bransch där kunderna tycker att de får bäst service.
Nomineringarna till ServiceScore® 2015 är klara och den 15:e april korade vi vinnarna. I år har vi kartlagt totalt 20 branscher och nomineringarna bygger på svaren från en riksrepresentativ undersökning där över 3500 personer i åldrarna 18 – 79 år har svarat.
Stor vinnare 2013 och 2014 som bästa företag på att ge service var Systembolaget. Det blev tredje året i rad som allra bäst på service för Systembolaget!
De som vann 2015 var;
Telekom:
Telia
Bank:
Handelsbanken
Försäkring:
Länsförsäkringar
Energi:
Skellefteå Kraft
Fastighetsmäklare:
Länsförsäkringar Fastighetsförmedling
Restaurang:
Espresso House
Transporter i luften:
SAS
Transporter på land:
Arlanda Express
Transporter till sjöss:
Eckerölinjen
Resor och semester:
Ving
Livsmedel:
ICA
Kläder, sport och mode:
Dressmann
Hemelektronik:
Audio Video
Apotek:
Apoteket AB
Hem, Inredning och Elektronik:
IKEA
Bensin:
OKQ8
Hotell:
Radisson Blu
Myndighet:
Skatteverket
Personbilar:
Volvo
Bästa detaljhandelsföretag:
Systembolaget
Bäst på att ge service i Sverige:
Systembolaget
Återigen, ett STORT tack till våra sponsorer!
Grant Thornton
Cint