Några byglar till en lagerhylla hade försvunnit i flytten och nu behövde jag komplettera för att få upp alla hyllor. Styr kosan till Hyllcenter som funnits bakom Fridhemsplan i Stockholm är specialister på lagerhyllor men väl där har lokalen tagits över av helt annan verksamhet.
Åker hem och letar på nätet, ser att Hyllcenter numera är en nätbaserad verksamhet med en hemsida för beställningar av byglar med mera.
Lägger in en beställning på tre byglar och när jag har betalat märker jag att något har hänt – 3 stycken har blivit 1 i order. Snabbt iväg med ett mejl till företaget och ber dem komplettera med ytterligare två.
Anki på Hyllcenter svarar att det ordnar hon och samtidigt ställer hon frågan om djupet på hyllan. Det visar sig att det finns två mått på bygel – en på 137 mm och en på 140 mm. Jag hade beställt 140 mm. Efter kontrollmätning visar det sig att det var 137 mm som jag skulle ha. Några dagar senare hade jag dem i min brevlåda.
Genom sin extra fråga besparade hon mig frustration och extra arbete, vilket jag tackade för.
Den viktiga lärdomen för andra som arbetar med service är att Ankis agerande är ett väldigt bra exempel på vad som händer om fokus flyttas från en lyckad leverans av byglar till ett lyckat slutresultat hos slutkunden. Det senare är att bry sig om kunden på riktigt och borde vara självklart för så många fler, men är så sällsynt att vi berättar om det på ServiceScore.
Satish, Stockholm augusti 2023