Vet inte hur det är med er, men varje gång det blir fel och man måste kontakta företaget för att få till en reklamation märker jag att man förväntar sig massor av tjafs och stök innan man kommer i mål. Så var det även denna gång.
Hade slagit till och investerat i en dyr arbetsryggsäck av märket Boblbee, som skyddar både dator och rygg. Fick hem den och redan efter någon dag går spännet till en blixtlåset i locket sönder.
Kontaktar företaget på nätet och får ett positivt svar. Vi kommer fram till att det är enklast att ta med säcken till redan kontor vid Pampas Marina i Solna. Åker dit någon timme senare och träffar Dimitrios. Han tar en titt på felet och hämtar sedan en ny i samma färg som jag får istället. Spänningen släpper och man går ut med ett leende.
Boblbees och Dimitrios agerande är så nära instruktionsboken man kan komma på hur man ska sköta en reklamation. Det blir fel på varan eller tjänsten ibland, men genom att avdramatisera och agera har företaget vänt kundens missnöje och skapat en positiv ambassadör.
Här har många företag mycket att lära. Några sådana kommer vi att ta upp i kommande bloggar.
Satish, Stockholm augusti 2023